Gevaarlijke kruising Molenenk/Hengelosestraat

9 januari 2019

Gevaarlijke kruising Molenenk/Hengelosestraat

Foto: SP

Regelmatig gebeuren er ongelukken bij deze kruising met vaak veel blikschade maar ook met lichamelijk letsel en deze kruising staat dus bekend als een zeer gevaarlijke kruising, met name omdat de passerende auto's 80 kilometer per uur mogen rijden. Voor SP Bronckhorst een reden om nader onderzoek te doen en een handtekeningenactie te starten. Deze kruising staat in de Top 75 van meest gevaarlijke kruispunten in Gelderland. De inwoners van Keijenborg hebben het meeste last van deze kruising en daarom starten wij ons onderzoek in Keijenborg om vervolgens de omliggende bedrijven te enqueteren. In dit onderzoek wordt ook het plaatsen van een bushokje c,q, fietsenstalling bij de bushalte meegenomen.

Op 15 januari gaan we flyeren bij de omliggende bedrijven en de formulieren worden dan op vrijdagmiddag tussen 14.00 en 16.00 uur weer opgehaald.

Op donderdag 10 januari starten we een aankondiging van onze handtekeningenactie in Keijenborg om op zaterdag 12 januari tussen 11.00 en 13.00 uur bij de inwoners aan te bellen om hun mening te vragen.